V čem Vám může archicraft pomoci, když chcete založit novou značku? Proč někdy návrh interiéru nebo loga neznamená nic? A proč je důležité vyprávět svojí tvorbou příběhy?
Jakmile začnete uvažovat o založení vlastní kavárny, restaurace, obchodu s oblečením, zdravou výživou nebo třeba sportovními potřebami. A zejména, pokud se tím vydáváte na pro Vás zcela novou cestu, začnete přirozeně přemýšlet nad řadou věcí. Jednou z těch zásadních je nutnost najít vhodný prostor, jak z hlediska lokality, tak z hlediska prostor v interiéru. Ten bude potřeba nějak „vhodně vyřešit“. Potom přemýšlíte nad názvem a s tím se Vám začne do hlavy vtírat myšlenka, že bude nutné, ztvárnit název v podobě loga. Takto bychom mohli pokračovat s výčtem dál. Je to hromada potřebných korálků, které má člověk tendenci honem vyřešit a začne oslovovat ty, kteří by mu mohli pomoci. Ale pozor, někdy se z toho může vytratit, že je potřeba, navléknout ty korálky smysluplně na jednu nit. Netvoříte totiž jenom kavárnu, obchod, který se nějak jmenuje a nějak vypadá. Tvoříte nový brand! A jaký je ten pravý moment, kdy se do procesu zapojuje archicraft?
Za ta léta, co jsme měli tu čest, spoluvytvářet nové brandy, víme, že nechceme a z hlediska úspěšnosti celého konceptu ani nemůžeme, stát v pozici, kdy po nás bude investor požadovat pouze vytvoření interiéru, který „má šmrnc“, „má koule“, „je in“…Interiér totiž neznamená nic, pokud nedává smysl v rámci celého brandu. Proto vždy trváme na tom, abychom byli nedílnou součástí týmu, který brand tvoří a to již od prvních zárodků nového nápadu. Buď je to kombinace našeho týmu s týmem investora nebo je to celé v rukou archicraftu. Každopádně práce na brandu je skutečně komplexním úkolem, kdy všichni, kdo jej tvoří, musí fungovat společně.
Všechny části výsledku musí být totiž konzistentní – interiér, logo, slogany, veškerá grafika (jídelní lístky, vizitky, otevírací doba na vstupních dveřích atd.), působení v médiích, reklamě. Tvůrci musí ve všech svých krocích vědět, jaký je příběh značky a co slibuje. Tedy čím se liší. Jak má na zákazníka působit – ten tak ví, co může očekávat a cítí se pohodlně. V konečném důsledku tak nový brand musí v zákazníkovi vyvolat dojem pozitivní zkušenosti a ideálně tak, aby se tato zkušenost stala zákazníkovým oblíbeným rituálem – tedy aby se rád vracel. Kolem nového brandu se tak může vyvinout celá komunita. To zkrátka nelze řešit jako jednotlivosti – jednotlivé korálky. Pokud tedy stojíte před myšlenkou tvorby nového brandu, stavte se k nám na kafe a my si o tom s Vámi rádi popovídáme. Čím dřív nás do procesu přizvete, tím raději budeme. V archicraftu totiž netvoříme interiéry nových provozoven, tvoříme brandy!
O tom, jak jsme hledali příběhy, vymýšleli názvy, tvořili loga pro nové brandy a o dalších souvislostech, které jsme v rámci tvorby nových brandů řešili, si napíšeme v příštím dílu. Můžete se těšit na perličky z tvorby nového řetězce kaváren Basics nebo bistra Mojo a vzpomeneme i pár střípků z Masaryčky.