Navrhli jsme v pořadí druhou restauraci Pilsnerka, která je nově otevřena v Prešově na Slovensku. Tou první byla Pilsnerka na Národní třídě v centru Prahy.
Plzeňský Prazdroj otevíral první konceptové restaurace Pilsner Urquell Original již v 90. letech. Před třemi lety vznikla potřeba navrhnout nový koncept, který bude moderní a bude fungovat v místech, kde by se tradiční Pilsner Urquell restauraci nedařilo. „V rámci strategie rozvoje konceptových restaurací bylo vyhlášeno výběrové řízení a vznikly tak dva koncepty – Pilsnerka a Plzeňka,“ vysvětluje Jakub Zaoral, Customer Development Manager, Plzeňský Prazdroj. Rozdíl mezi nimi je v celkovém pojetí. Plzeňka se vyznačuje tradičními prvky a materiály, zatímco Pilsnerka má působit jako ryze moderní podnik s perfektní kvalitou piva, výbornou gastronomií i servisem.
„Při výběrovém řízení pro nový koncept Pilsnerka bylo vybíráno z několika návrhů. Ten od architektonického studia archicraft jednoznačně zvítězil tím, že přestože je moderní, nechybí mu tradiční prvky, které značku dělají značkou – nenápadná loga, barevnost, podsvícení výčepu a podobně,“ dodává Jakub Zaoral.
Jak znělo zadání? Vytvořte moderní podobu Pilsner Urquell restaurace tak, aby odpovídala současným moderním trendům a požadavkům mladší generace. Moderní prostředí by mělo přilákat skupinu lidí, kteří standardní Pilsner Urquell restaurace nenavštěvují.
Specifikem prešovské Pilsnerky je, že se nachází v obchodním centru. Na Slovensku běžně vznikají nové restaurace v obchodních centrech a jsou navštěvované. Český trh se od slovenského v tomto ohledu liší. U nás jsou v obchodních centrech spíš Food Courty, kam si lidé při nákupech zajdou na rychlý oběd. Za gastronomickým zážitkem a na pivo s přáteli jsou zvyklí chodit do kamenných restaurací.
Vzhledem k netypickému umístění konceptové restaurace jsme museli vyřešit, jak přistoupit k průčelí restaurace směrem do pasáže obchodního centra. V pilotním konceptu jsme totiž pracovali s prostory, které mají vstup zvenku, a počítali jsme s možnostmi nápisu Pilsnerka na existující fasádě. Museli jsme tak navrhnout průčelí přímo v interiéru obchodního centra. Bylo třeba respektovat manuál obchodního centra, který udává pravidla pro vzhled průčelí. S tím naprosto souzníme. Je potřeba, aby průčelí k sobě ladila. Hledali jsme tak tu pravou hranici, aby nové průčelí bylo v souladu s konceptem Pilsnerky a zároveň zapadalo do prostředí daného interiéru. Menší odklon od manuálu nám architekti centra posvětili.
Dominantou a středobodem interiéru prešovské Pilsnerky je unikátní bar ze skleněných krychlí z litého skla s “bucnami”. Sklo odkazuje na tradiční okenní vitráže. Nepřehlédnutelné jsou i přiznané pivní tanky o objemu 500 litrů.
Jelikož je zázemí pro kuchyň v prešovské Pilsnerce poměrně malé, museli jsme oželet pohled do otevřené kuchyně, což je jeden z aspektů, který chceme v Pilsnerkách dodržovat. Je totiž součástí základních koncepčních myšlenek. Někde to však bohužel není možné prosadit. Architektova tvrdohlavost by neměla stát kuchařům v cestě. Víme, že vzhled hospody či restaurace neznamená nic, pokud kuchyň za nic nestojí. Stejně tak, pokud to vázne u obsluhy. Pro prešovskou Pilsnerku tak vznikl nový návrh pro absatz, aby obsluha nemusela dělat kroky navíc. Těch pár kroků se totiž za celou směnu nasčítá. Absatz jsme navrhli tak, aby odpovídal konceptu Pilsnerka a zároveň skvěle plnil svou funkci přímo v prešovské Pilsnerce.
Přijďte si vychutnat perfektně natočené pivo v moderním a nadčasovém interiéru restaurace Pilsnerka v Prešově či v Praze.